ФОРМУВАННЯ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ КСВ НА АВТОТРАНСПОРТНОМУ ПІДПРИЄМСТВІ
DOI:
https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2018.32.0.107Ключові слова:
корпоративна соціальна відповідальність, стейкхолдери, програма розвитку КСВ, споживачі, постачальники, конкуренти, державаАнотація
Досліджено існуючи методики щодо формування програми розвитку корпоративної соціальної відповідальності в діяльність автотранспортних підприємств. Запропоновано програму розвитку корпоративної соціальної відповідальності із урахуванням різних груп стейкхолдерів на внутрішньому та зовнішньому рівнях впровадження корпоративної соціальної відповідальності. На внутрішньому рівні розглянуті власники та співробітники підприємства. На зовнішньому рівні – споживачі, постачальники, конкуренти, громада та місцеві мешканці, держава. Виділено напрями впровадження корпоративної соціальної відповідальності: організаційно-економічний, правовий, техніко-технологічний, екологічний та філантропічний. Запропоновано впровадження заходів для кожної групи стейкхолдерів на кожному напрямку корпоративної соціальної відповідальності, які в довгостроковій перспективі дозволять значно покращити загальний рівень розвитку корпоративної соціальної відповідальності на підприємстві. Це дозволить підвищити психологічний клімат колективу, покращити здоров’я персоналу та самопочуття, в результаті чого зросте загальна ефективність роботи автотранспортного підприємства. Впровадження рекомендованих заходів призведе до підвищення привабливості підприємства для стейкхолдерів та покращить імідж підприємства для залучення нових працівників, призведе до підвищення загального рівня лояльності персоналу. На екологічному рівні заходи дозволять покращити здоров’я місцевого населення. скоротити значний обсяг витрат, зекономити паливно-енергетичні ресурси, скоротити водоспоживання та теплоспоживання офісу, а також споживання паперу. Впровадження програми розвитку корпоративної соціальної відповідальності дозволить підприємству покращити його ділову репутацію та взагалі сприятиме розвитку бізнесу підприємства.Посилання
Batayeva, В.S. (2010). Strategicheskiye prioritety sotsial’no-ekonomicheskogo razvitiya Rossii i kontseptsiya korporativnoy sotsial’noy otvetstvennosti [Strategic priorities of the socio-economic development of Russia and the concept of corporate social responsibility]. Extended abstract of doctor’s thesis. Kazan: Kazanskiy federal university. [in Russian].
Bilan, O.S. (2017). Doslidzhennya osoblyvostey formuvannya prohramy korporatyvnoyi sotsialʹnoyi vidpovidalʹnosti [Investigation of the features of the formation of the program of corporate social responsibility]. Ekonomika ta upravlinnya pidpryyemstvamy – Economics and Enterprise Management, 1(22), 49– 52. [in Ukrainian].
Blagov, U.E. (2007). Korporativnaya sotsial’naya otvetstvennost’ i biznes obrazovaniye [Corporate Social Responsibility and Business Education]. Biznes obrazovaniye – Business education, 8, 60–65. [in Russian].
Buleev, Y.P., Bryukhovetskaya, N.E & Chernykh, Ye.V. (2008). Sotsial’naya otvetstvennost’ biznesa: teoriya i praktika [Social responsibility of business: theory and practice]. Monograph. Donetsk. [in Russian].
Vorona, О.V. (2010). Metodichnі pіdhodi do ocіnki rіvnya socіal’noyi vіdpovіdal’nostі [Methodological approaches to assessing the level of social responsibility]. Vіsnik ekonomіki transportu і promislovostі – Bulletin of the Economy of Transport and Industry], 30, 127–133. [in Ukrainian].
Druker, P.F. (2007). The Age of Discontinuity. Moscow: Williams [in Russian].
Carroll, A.B. (1991). The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons. 34 (4), 39–48.
Carroll, A.B. (1999). Corporate social responsibility: Evolution of definitional construct. Business and Society, 38(3), 268–295.
Kotler, F. & Li, N. (2005). Korporatyvna sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ. Yak zrobyty yakomoha bilʹshe dobra dlya vashoyi kompaniyi ta suspilʹstva [Corporate Social Responsibility. How to make as much good as possible for your company and society]. Kiev: Standart. [in Ukrainian].
Meskon, M., Alʹbert, M. & Khedoury, F. (1997). Osnovy menedzhmenta [Fundamentals of Management]. Moscow: Delo. [in Russian].
Perrini, F. (2005). Book Review of Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. Academy of Management Perspectives. 5, 90–103.
Rudenko, M.V. & Hubanov, М.М. (2012). Rolʹ derzhavy u formuvanni pidkhodiv do rozuminnya sutnosti korporatyvnoyi sotsialʹnoyi vidpovidalʹnosti [The role of the state in shaping approaches to understanding the essence of corporate social responsibility]. Ekonomika ta derzhava – Economy and the state, 10, 39–41. [in Ukrainian].
Selivestrova, L. (2015). Formuvannya stratehiyi korporatyvnoyi sotsialʹnoyi vidpovidalʹnosti [Formation of the strategy of corporate social responsibility]. Demohrafiya, ekonomika pratsi, sotsialʹna ekonomika i polityka – Demography, labor economics, social economy and politics, 7(169), 309–314. [in Ukrainian].
Friedman, М. (1970). The Social Responsibility of Business is to increase its Profit. New York Times Magazine, 9, 122–126.
Bocharova, N.А. & Shcepilіna, A.K. (2018). Intehralʹna otsinka rivnya korporatyvnoyi sotsialʹnoyi vidpovidalʹnosti pidpryyemstva [Integral assessment of the level of corporate social responsibility of the enterprise]. Ekonomіka transportnogo kompleksu – Economy of the transport complex, 31, 44–61. [in Ukrainian].