ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОМ ВЗАЄМОДІЇ НА ОСНОВІ КОНЦЕПЦІЇ ЖИТТЄЗДАТНИХ СИСТЕМ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2018.32.0.30

Ключові слова:

маркетинг взаємодії, взаємовідносини, партнер, суб’єкти взаємодії, система управління, життєздатна система, управління взаємовідносинами

Анотація

В статті розглядаються основні інструменти управління маркетингом взаємодії підприємства з різними партнерами. Дослідження управління маркетингом взаємодії на підприємствах має важливість як в теоретичному, так і в практичному відношенні. Метою дослідження є удосконалення теоретичних засад формування системи загального управління маркетингом взаємодії підприємства з основними групами суб’єктів взаємовідносин, який би враховував взаємини з всіма групами партнерів підприємства. Запропоновано модель системи управління маркетингом взаємодії підприємства на базі методичного апарату кібернетичного моделювання життєздатних систем. Система управління маркетингом взаємодії  підприємства представлена у вигляді суб’єкта (метасистеми) та об’єкта управління (операційного елементу), який запропонований у вигляді процесів управління маркетингом взаємодії з основними групами партнерів. Представлено систему міжфірмової взаємодії, що відображає формування індивідуальних взаємин з конкретним партнером. Це дозволяє координувати взаємини підприємства з кожною групою партнерів, забезпечити життєздатні засоби розвитку та підтримки довгострокових ділових відносин, отримувати синергетичний ефект від взаємодії з партнерами. Система загального управління маркетингом взаємодії підприємства з партнерами може застосовуватися для будь-яких підприємств і організацій. Це дозволяє координувати взаємини підприємства з кожною групою партнерів, забезпечити життєздатні засоби розвитку та підтримки довгострокових ділових відносин, отримувати синергетичний ефект від взаємодії з партнерами.

Біографія автора

I. FEDOTOVA, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

кандидат економічних наук, доцент, кафедра управління та адміністрування

Посилання

Narodytskyi, Y. (2010). Upravlenie vzaimootnosheniyami s partnerami (PRM) [Partner Relationship Management (PRM)]. Finansovaya gazeta – Financial newspaper, 16, 45-49. [in Russian].

Newell, F. (2004). Pochemu ne rabotayut sistemy CRM. Upravlenie otnosheniyami s klientami: kak dobit’sya uspekha, pozvoliv klientam upravlyat’ otnosheniyami s vashey kompaniey [Why do not the CRM systems work? Customer Relationship Management: How to succeed by allowing customers to manage relationships with your company]. Moscow: Dobraia kniga. [in Russian].

Payne, A. (2007). Rukovodstvo po CRM: put’ k sovershenstvovaniyu menedzhmenta [Handbook of CRM: Achieving Excellence in Customer Management]. Minsk: Grevtsov Pablisher. [in Russian].

Noland, Ch. (2003). Beyond Strategic Sourcing: Strategic Supplier Relationship Management. ISM’s 88th Annual International Supply Management Conference. Nashville: Print House, 45-51.

Egan, J. (2008). Marketing vzaimootnosheniy. Analiz marketingovykh strategiy na osnove vzaimootnosheniy [Relationship Marketing: Exploring Relational Strategies in Marketing]. Moscow: YuNITI-DANA. [in Russian].

Kotler, P. (2006). Marketing menedzhment. Ekspress-kurs [Marketing management. Express course]. St. Petersburg: Piter. [in Russian].

Morgan, R.M. & Hunt, Sh. D. (2004). Teoriya priverzhennosti i doveriya v marketinge vzaimootnosheniy [Theory of Commitment and Trust in Relationship Marketing]. Rossyiskyi zhurnal menedzhmenta – Russian Management Journal, 2, 2, 73-110. [in Russian].

Shynkarenko, V.G. & Fedotova, I.V. (2012). Marketynh vzaiemovidnosyn ATP z osnovnymy partneramy [Relationship Marketing of the MTE with main partners]. Kharkiv: KhNAHU. [in Ukrainian].

Gummesson, E. (2001). Total Relationship Marketing; Rethinking Marketing Management: From 4Ps to 30 Rs. London: Woburn.

Ritter, T., Wilkinson, I.F. & Johnston, W.J. (2004). Managing in complex business networks, Industrial Marketing Management, 33 (3), 175-183, http://doi.org/10.1016/j.indmarman.2003.10.016.

Kushch, S.P. & Afanasiev, A.A. (2004). Marketingovye aspekty razvitiya mezhfirmennykh setey: rossiyskiy opyt [Marketing aspects of the development of intercompany networks: Russian experience]. Rossiyskiy zhurnal menedzhmenta – Russian Management Journal, 1, 33–52. [in Russian].

Isaeva, E.V. (2010). Metodologiya effektivnogo razvitiya vzaimootnosheniy v protsesse integratsii malogo biznesa v rynochnoe prostranstvo [Methodology of effective development of relationships in the process of integrating small business into the market space]. Extended abstract of Doctor’s thesis. St. Petersburg. [in Russian].

Zineldin, М. (2003). IT and Total Relationship Management (TRM) a new marketing management perspective [Electronic resource]. Retrieved from: http://tvvlibrary.narod.ru/papers/2003/05.htm#_ftn1.

Fedotova I.V. (2015). Systema zahalnoho upravlinnia vzaiemovidnosynamy pidpryiemstva z osnovnymy partneramy [Total relationship management system of enterprise with main partners]. Ekonomika transportnoho kompleksu – Economics of the transport complex, 26, 37-49. [in Ukrainian].

Gillett, A.G. (2016). Multiple relationships with multiple stakeholders: the scope of relationship marketing for public services , Journal of Services Research, 16(2), 1-28.

Christopher, M. Payne, A. & Ballantyne, D. (eds.). (2002). Relationship Marketing: Creating Stakeholder Value. Oxford: Butterworth-Heinemann.

Stone, M., Woodcock, N. & Machtynger, L. (2000). Customer relationship marketing : get to know your customers and win their loyalty. London: Kogan Page in association with Marketing magazine.

Shynkarenko, V.G. (2013). Ob’ekt marketynhovoi deiatelnosty predpryiatyia [Object of an enterprise marketing activity]. Ekonomika transportnoho kompleksu – Economics of the transport complex, 22, 82-97. [in Russian].

Beer, S. (2005). Mozg firmy [The Brain of the Firm]. Moscow: URSS.

Puche, J., Ponte Blanco, B., Costas, J., Pino, R. & de la Fuente, D. (2016). Systemic approach to supply chain management through the viable system model and the theory of constraints. Production Planning & Control, 27 (5), 421-430.

Rios, J.P. (2010). Models of organizational cybernetics for diagnosis and design. Kybernetes, 39, 9/10, 1529-1550.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-10

Як цитувати

FEDOTOVA, I. (2018). ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОМ ВЗАЄМОДІЇ НА ОСНОВІ КОНЦЕПЦІЇ ЖИТТЄЗДАТНИХ СИСТЕМ. Економіка транспортного комплексу, (32), 30. https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2018.32.0.30

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНОЕКОНОМІЧНІ ПИТАННЯ РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТНОГО КОМПЛЕКСУ