СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У СТРАТЕГІЧНОМУ УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ: КЛЮЧОВІ ЗАВДАННЯ ІНТЕГРАЦІЇ ЗА ІМПЕРАТИВАМИ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • S. FILYPPOVA Інститут бізнесу, економіки та інформаційних технологій Одеського національного політехнічного університету, проспект Шевченка, 1, м. Одеса, Україна, 65044 http://orcid.org/0000-0003-2245-3599
  • V. FILIPPOV Інститут бізнесу, економіки та інформаційних технологій Одеського національного політехнічного університету, проспект Шевченка, 1, м. Одеса, Україна, 65044 http://orcid.org/0000-0003-4429-7582

DOI:

https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2020.35.0.177

Ключові слова:

соціальна відповідальність, стратегічне управління, підприємство, інтегрування, сталий розвиток, імперативи, принципи, ключові завдання, інструменти, методи, етапи

Анотація

У статті висвітлені ключові завдання інтегрування соціальної відповідальності у стратегічне управління на вітчизняних підприємствах. Обґрунтовано цілі, низку ключових завдань та інструментів, шляхи, механізм, принципи та очікувані результати інтегрування.

Метою статті є обґрунтування та вдосконалення теоретичного базису вирішення зазначених ключових завдань інтегрування механізму соціальної відповідальності у стратегію підприємства будь-якої галузі, що продовжує та популяризує дослідження, виконані за участю авторів.

Наведено типологію напрямів удосконалення взаємозв’язків соціальної відповідальності зі стратегічним управлінням в аспекті його ключових завдань. Наведено рекомендовані авторами інструменти соціальної відповідальності, обґрунтовані як результативні для сприйняття суспільством цінностей сталого розвитку за його імперативами. 

Біографії авторів

S. FILYPPOVA, Інститут бізнесу, економіки та інформаційних технологій Одеського національного політехнічного університету, проспект Шевченка, 1, м. Одеса, Україна, 65044

доктор економічних наук, професор, директор

V. FILIPPOV, Інститут бізнесу, економіки та інформаційних технологій Одеського національного політехнічного університету, проспект Шевченка, 1, м. Одеса, Україна, 65044

кандидат економічних наук, доцент, кафедра менеджменту

Посилання

Assiouras, I., Ozgen, O., Skourtis, G. (2013). The impact of corporate social responsibility in food industry in product‐harm crises, British Food Journal, 115 (1), 108–123.

Bjerregaard, T., Lauring, J. (2013). Managing contradictions of corporate social responsibility: the sustainability of diversity in a frontrunner firm. Business Ethics: A European Review, 22 (2), 131–142.

Forest, L. Reinhardt, Robert N. (2010). Corporate social responsibility, business strategy, and the environment. Stavins Oxford Review of Economic Policy, 26, 2, 164–181.

Hartmann M. (2011). Corporate social responsibility in the food sector. European Review of Agricultural Economics, 38, 3, 297–324.

Spence, L.J., Coles, A.-M., Harris, L. (2001). The forgotten stakeholder? Ethics and social responsibility in relation to competitors. Business and Society Review, 106, 331–352.

Kryvous, V. (2016). Corporate Social Responsibility in the Context of Formation of Partnership Relationships Between the State, Business and Society. Journal of the European Economy, 15 (2), 172–182. [In Ukrainian].

Tretyak, M.V. (2014). Typology of Corporate Social Responsibility. Theory and practice of public administration, 4 (47), 1–10. [In Ukrainian].

Lacey, R., Kennett-Hensel, P.A., Manolis, C. (2015). Is corporate social responsibility a motivator or hygiene factor? Insights into its bivalent nature. Journal of the Academy of Marketing Science, 43, 3, 315–332.

Antoshko, T.R. (2012). Features of Corporate Social Responsibility Implementation in Transformation Economies. Business and government, 6, 89–93. [In Ukrainian].

Sukhoterina, M.I., Filyppova, S.V. (2015). Comparative characteristics of methods for assessing the effectiveness of internal corporate social responsibility of a machine-building enterprise. Business Inform, 3, 284–287. [In Ukrainian].

Mnykh, O.B., Dalyk, V.P. (2013). Actual Problems of Implementing the Concept of Corporate Social Responsibility of Corporate Structures. Actual problems of the economy, 12, 168–175. [In Ukrainian].

Lee, K., Conklin, M., Cranage, D.A., Lee, S. (2014). The role of perceived corporate social responsibility on providing healthful foods and nutrition information with health-consciousness as a moderator. International Journal of Hospitality Management, 37, 29–37.

Carroll, A.B. (1991). The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons, 34 (4), 39–48.

ISO 26000: Guidance on Social Responsibility (ISO/FDIS2600). Іnternational standard. URL: https://www.tuv.com/media/india/informationcenter_1/systems/Corporate_Social_ Responsibility.pdf. Accessed 20 February 2018.

Kolot, A.M., Hrishnova, O.A. (2012). Social responsibility: the theory and practice of development. Ukraine, Odesa. [In Ukrainian].

Porter, M.E., Kramer M.R. (2006). Strategy and Society: The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility. Harvard Business Review, 12, 78–92.

Filyppova, S.V. (2017). Social responsibility in the domestic enterprise management strategy: problem questions of mechanism integration. Economics: time realities, 2 (30), 5–17. [In Ukrainian].

Tereshchenko, D., Nikolaevskaya, O., Borysenko, O., Tkach, K., Filyppova, S. (2019). Combining strategic management and transformation processes in the environment of international companies. Academy of Strategic Management Journal, 18, 1 (Title: Strategic Research Directions). URL: https://www.abacademies.org/articles/Combining-strategic-management-and-transformation-processes-in-the-environment-of-international-companies-1939-6104-18-SI-1-490.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-25

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВ ТРАНСПОРТУ