ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ЛОГІСТИЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ СПОЖИВАЧІВ

Автор(и)

  • А. ОVCHARENKO Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Я. Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2020.35.0.160

Ключові слова:

логістичне обслуговування споживача, якість, оцінка якості, кваліметричний підхід

Анотація

З метою забезпечення якості логістичних послуг та процесу логістичного обслуговування необхідно здійснювати відповідне оцінювання. У статті розглянуто наявні підходи до оцінювання якості логістичного обслуговування споживачів. Установлено відсутність обґрунтованого переліку критеріїв та показників оцінки якості логістичного обслуговування та використовуваних методів їхнього розрахунку та оцінювання. Серед методів, що використовуються для оцінки якості логістичного обслуговування споживачів, найчастіше застосовують розрахунково-аналітичний (на базі часткових показників); інтегральний, що об’єднує часткові показники.

Запропоновано методичний підхід до оцінки якості логістичного обслуговування споживачів, що базується на застосуванні методу кваліметричного оцінювання з використанням інтервальних шкал вимірювання. В основу розробленого методичного підходу покладено теоретичні положення процесного підходу, згідно з яким якість процесу логістичного обслуговування характеризується результативністю, ефективністю та адаптивністю. Результативність відображає ступінь відповідності фактичного результату логістичного обслуговування – надання логістичної послуги очікуваному (плановому, тому, що вимагає споживач) та характеризується якістю, точністю часу та тривалістю виконання логістичної послуги. Ефективність визначається через витрати часу й ресурсів, які повинні бути мінімізовані, тобто через мінімізацію витрат та швидкості виконання замовлення споживача. Адаптивність логістичного обслуговування – швидкістю відклику на зміни вимог споживачів або умов постачання тощо.

Розроблено факторно-критеріальні моделі оцінювання якості логістичного обслуговування, що є комплексом взаємопов’язаних факторів та критеріїв, за якими визначається ступінь відповідності логістичного обслуговування встановленим цілям, стандартам та вимогам споживачів.

Запропонований методичний підхід є основою для розробки методів та підходів до забезпечення та підвищення якості логістичного обслуговування споживачів.

Біографія автора

А. ОVCHARENKO, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Я. Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

аспірант, кафедра менеджменту

Посилання

Chukhrai, N. (2006). Lohistychne obsluhovuvannia [Logistic service] Lviv: Lvivska politekhnika [in Ukrainian].

Roslavtsev, D.M. (2012). Konspekt lektsii z kursu «Lohistychne obsluhovuvannia» [Logistic service]. Kharkiv: KhNAMH [in Ukrainian].

Mirotin, L.B., Tashbaev, Y.E. & Kasenov, A.G. (2002). Logistika: obsluzhivanie potrebitelei [Logistics: Consumer Service]. Moscow: INFRA-M [in Russian].

Lyasnikov, N.V. (2016). Povysheniye kachestva transportno-logisticheskogo obsluzhivaniya na rossiyskom rynke [Improving the quality of transport and logistics services in the Russian market]. Nauchnyy Vestnik MGIIT – Scientific Herald MGIIT, 4 (42), 31–39 [in Russian].

Galaburda, V.G. (2003). Kontseptsiya upravleniya kachestvom transportnogo obsluzhivaniya [The concept of quality management of transport services]. Nauka i tekhnika transporta – Science and technology of transport, 2, 49–60 [in Russian].

Sergeev, V.I. (2014). Upravlenie tcepiami postavok. [Management of Delivery Chains]. Moscow: Iurait [in Russian].

Hryhorak, M. Yu. & Karpun, O.V. (2010). Lohistychne obsluhovuvannia [Logistic service]. Nats. aviatsiinyi un-t [in Ukrainian].

Haidabrus, N.V. (2013). Otsinka yakosti rivnia lohistychnoho servisu [Quality assessment of the level of logistics service]. Innovatsiina ekonomika – Innovative economy, 6, 246–251 [in Ukrainian].

Bowersox, D.J. & Closs, D.J. (2005). Logistika: integrirovannaia tcep postavok [Logistical Management: The Integrated Supply Chain Process]. Moscow: Olimp-Biznes [in Russian].

Kurnosova-Yurkova, O.O. (2014). Otsinka yakosti lohistychnykh posluh na osnovi zbalansovanoi systemy pokaznykiv [Evaluation of the quality of logistics services on the basis of a balanced scorecard]. Ekonomika budivnytstva i miskoho hospodarstva – Economics of construction and urban economy, 10 (2), 163–168 [in Ukrainian].

Krivoruchko, O.N. & Popova, N.V. (2018). Otsiniuvannia yakosti transportno-lohistychnoho obsluhovuvannia spozhyvachiv [Evaluation of the quality of transport and logistics services to consumers]. Ekonomіka transportnogo kompleksu – Economics of the transport complex, 31, 91–109 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-25

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВ ТРАНСПОРТУ