КРЕАТИВНА ІНДУСТРІЯ МІСТ І РЕГІОНІВ: ОСНОВНІ РИСИ

Автор(и)

  • А. А. АБАСОВА Азербайджанський університет архітектури та будівництва, вул. Айна Султанова, 11, м. Баку, Азербайджан, Азербайджан https://orcid.org/0000-0003-1633-6257
  • К. М. МАМЕДОВА Азербайджанський університет архітектури та будівництва, вул. Айна Султанова, 11, м. Баку, Азербайджан, Азербайджан https://orcid.org/0000-0002-3100-6160

DOI:

https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2023.42.134

Ключові слова:

креативні індустрії, інтелект, творчість, інновації, регіональна економіка, цифрова економіка

Анотація

У статті ключову увагу приділено важливості розвитку креативних індустрій міст і регіонів як імпульсів для збільшення економічного потенціалу територій та розширення асортименту товарів і послуг, вироблених на цих територіях, і як трансляторів локальної ідентичності територій глобальному світу. Аналіз останніх досліджень і публікацій підкреслює важливість творчого сектора як ключового фактора для зростання та привабливого місця для інтелектуальної і творчої еліти на світовій арені. Теоретичні та методологічні основи творчої економіки, популяризовані в останні десятиліття, продовжують бути перспективними науковими розробками у пошуку прогресивних механізмів економічного розвитку. Невирішені складові у творчій індустрії вимагають докладного розгляду, визначаючи основні виклики, які існують і вимагають подальших досліджень. Метою статті є розкриття ключової ролі креативних індустрій у міському та регіональному розвитку, зокрема акцентуючи їхній внесок в економічну, соціальну та культурну динаміку. Дослідження аналізує стимулюючі умови та фактори виробництва, які сприяють розвитку креативних сфер, перебуваючи при цьому в постійному діалозі щодо прогресивних факторів економічного розвитку у сучасному світі. Окрім економічних аспектів, стаття розглядає глибокі інтелектуальні та культурні наслідки творчої індустрії. Адже вона є джерелом для створення нових знань, ідей і технологій, зберігаючи культурну спадщину, сприяючи міжкультурній взаємодії та передачі знань наступним поколінням. Основний матеріал дослідження підкреслює роль творчої сфери як особливої сфери людської діяльності, яка відповідає сучасним вимогам прогресивного розвитку. Креативна індустрія як галузь економіки базується на розвитку ідей, інтелектуальної діяльності людини та технологій. Зроблено висновок, що основна риса креативних індустрій – це наявність джерела індивідуальної креативності, умінь і таланту, що володіють потенціалом створення робочих місць і добробуту за допомогою виробництва й експлуатації інтелектуальної власності. Виділено низку позитивних впливів від розвитку креативних індустрій (економічних, соціальних, культурних, інноваційних), які дають змогу гнучко вбудовуватися в нову економічну реальність і сприяють реалізації механізмів генерації креативного потенціалу міст і регіонів. Розвиток креативних індустрій забезпечує виявлення творчого, інтелектуального та інноваційного потенціалів, адаптуючись до глибоких та динамічних змін у сучасному суспільстві.

Біографії авторів

А. А. АБАСОВА, Азербайджанський університет архітектури та будівництва, вул. Айна Султанова, 11, м. Баку, Азербайджан

кандидат технічних наук, доцент

К. М. МАМЕДОВА, Азербайджанський університет архітектури та будівництва, вул. Айна Султанова, 11, м. Баку, Азербайджан

доктор філософії з економіки, доцент

Посилання

Florida R. What is your city? How the creative economies making where you live the most important decision of your life. Random House Canada, Basic Books, 2008. 384 р.

Oakley K., Ward J. Creative economy, critical perspectives. Cultural Trends. 2018. Vol. 27 (5). Pp. 311-312.

Morton S. Contributing to the creative economy: universities and the creative sector. Cultural Trends. 2018. Vol. 27 (5). Pp. 327-338.

Mokyr J. A Culture of Growth: The Origins of the Modern Economy. Princeton University Press, 2017. 400 p.

Mokyr J. Knowledge, Enlightenment, and the Industrial Revolution: Reflections on the gifts of Athena. History of Science. 2007. Vol. 45, № 2. Pp. 185-196.

Dronyuk I., Moiseienko I., Gregušml J. Analysis of Creative Industries Activities in Europеan Union Countries. Procedia Computer Science. 2019. Vol. 160. Pp. 479-484.

Entrepreneurship in the Creative Industries. An International Perspective / Edited by Colette H. Cheltenham, UK; Northampton, MA, USA: Edward Elgar Publishing Limited, 2007. 226 p.

Proskurina M., Khlystun E., Hryhorchuk T., Krupa O., Karimov V. Plannıng the actıvıty of a creatıve ındustrıes subject ın a turbulent envıronment. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice. 2022. Vol. 2, № 43. Pp. 392–405.

Creative Economy 2030: Imagining and Delivering a Robust, Creative, Inclusive, and Sustainable Recovery / Edited by Tetsushi Sonobe et al. Asian Development Bank Institute, 2022. 339 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-24

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНОЕКОНОМІЧНІ ПИТАННЯ РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТНОГО КОМПЛЕКСУ