РОЛЬ КОМУНІКАЦІЇ ТА СПІВПРАЦІ В УПРАВЛІННІ БІЗНЕСОМ

Автор(и)

  • Ф. А. МАМЕДОВА Азербайджанський університет архітектури та будівництва, вул. Айна Султанова, 11, м. Баку, Азербайджан, Азербайджан https://orcid.org/0000-0003-0384-9395
  • Н. К. АБДУЛЛАЄВА Азербайджанський університет архітектури та будівництва, вул. Айна Султанова, 11, м. Баку, Азербайджан, Азербайджан

DOI:

https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2025.45.196

Ключові слова:

аналіз даних, стратегічне планування, фінансове прогнозування, маркетинг, управління бізнесом

Анотація

Комунікація і співпраця є основними компонентами ефективного управ­ління бізнесом, стимулюючи організаційну узгодженість, інновації та продук­тивність. Чітке спілкування забезпечує безперешкодний потік інформації на всіх рівнях організації, дозволяючи працівникам розуміти цілі, очікування та стратегії. З іншого боку, співпраця об'єднує різні точки зору і навички, сприяючи творчості та дозволяючи командам ефективніше вирішувати складні завдання.

У швидко мінливому бізнес-середовищі інструменти цифрової комунікації та спів­праці стали незамінними, дозволяючи командам координувати свої дії в режимі реального часу та швидко адаптуватися до мінливих ринкових умов. У сукупності ці методи покра­щують процес прийняття рішень, оптимізують процеси та створюють культуру довіри та командної роботи, що в кінцевому підсумку сприяє стійкому зростанню і конку­рентним перевагам. Оскільки організації продовжують розвиватися, пріоритетність комунікації та співпраці буде мати вирішальне значення для підтримки гнучкості, інновацій та довгострокового успіху.

Стаття присвячена дослідженню ролі комунікації та співпраці в управлінні бізнесом, з особливим акцентом на використання цифрових технологій для оптимізації цих процесів. У роботі аналізується, як ефективна комунікація та командна робота є основними факторами успіху організації, впливаючи на продуктивність, прийняття рішень та організаційну культуру. Розглядаються сучасні цифрові інструменти, такі як платформи для обміну повідомленнями, відеоконференцій та спільної роботи, які значно прискорюють взаємодію всередині команди, підвищують прозорість робочих процесів і сприяють швидшому прийняттю рішень. Також розглянуто аспекти використання хмарних сервісів для централізованого зберігання інформації, інтеграції різних робочих інструментів та забезпечення гнучкості в роботі за допомогою цифрових технологій. Вивчається вплив цих технологій на бізнес-практики з акцентом на дистанційну роботу, управління проєктами та зворотний зв'язок з працівниками.

Виявлено як переваги, так і виклики, пов'язані з упровадженням цифрових кому­нікаційних технологій, включаючи ризики перевантаження інформацією та труднощі в підтриманні міжособистісних відносин у віртуальному середовищі. Подано рекомендації щодо оптимального використання цифрових рішень для підвищення ефективності комунікації та співпраці в організаціях, що, у свою чергу, сприяє сталому зростанню та конкурентоспроможності компанії.

Біографії авторів

Ф. А. МАМЕДОВА, Азербайджанський університет архітектури та будівництва, вул. Айна Султанова, 11, м. Баку, Азербайджан

доцент, кандидат технічних наук

Н. К. АБДУЛЛАЄВА, Азербайджанський університет архітектури та будівництва, вул. Айна Султанова, 11, м. Баку, Азербайджан

магістрантка

Посилання

Alos-Simo, L., Verdu-Jover, A., & Gomez-Gras, J. (2017). How transformational leadership facilitates e-business adoption. Industrial Management & Data Systems, 117(3), 382–397. https://doi.org/10.1108/IMDS-07-2016-0275

Alzamora-Ruiz, J., Fuentes-Fuentes, M. D., & Martinez-Fiestas, M. (2021). Together or separately? Direct and synergistic effects of effectuation and causation on innovation in technology-based SMEs. International Entrepreneurship and Management Journal, 17(4), 1917–1943. https://doi.org/10.1007/s11301-020-00220-9

Bhatia, M. S., & Kumar, S. (2022). Critical success factors of industry in the automotive manufacturing industry. IEEE Transactions on Engineering Management, 69(5), 2439–2453. https://doi.org/10.1109/TEM.2022.3141017

Biggi, G., & Giuliani, E. (2020). The noxious consequences of innovation: What do we know? Industry and Innovation, 28(1), 19–41. https://doi.org/10.1080/13662716.2019.1673684

Dumitriu, D., & Popescu, M. A. M. (2020). Artificial intelligence solutions for digital marketing. Procedia Manufacturing, 46, 630–636. https://doi.org/10.1016/j.promfg.2020.03.090

El Sawy, O. A., & Pereira, F. (2013). Business modelling in the Dynamic Digital Space. Springer, Heidelberg.

Korte, A., Tiberius, V., & Brem, A. (2021). Internet of Things (IoT) technology research in business and management literature: Results from a co-citation analysis. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 16(6), 2073–2090. https://doi.org/10.3390/jtaer16060093

Mammadova, K., Elxanlı, N. Y., & Abbasova, T. E. (2024). Future perspectives of the influence of organizational culture on the strategic activity of the enterprise. Construction economycs and management, 4, 372-378. https://doi.org/10.58225/tim.2024-4-372-378

Vrontis, D., Christofi, M., & Katsikeas, C. S. (2020). An assessment of the literature on cause-related marketing: Implications for international competitiveness and marketing research. International Marketing Review, 37(5), 977–1012. https://doi.org/10.1108/IMR-07-2019-0202

Deep, G. (2023). Digital transformation's impact on organizational culture. International Journal of Science and Research Archive, 10(2), 396–401. https://doi.org/10.30574/ijsra.2023.10.2.0977

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28

Як цитувати

МАМЕДОВА, Ф. А., & АБДУЛЛАЄВА, Н. К. (2025). РОЛЬ КОМУНІКАЦІЇ ТА СПІВПРАЦІ В УПРАВЛІННІ БІЗНЕСОМ. Економіка транспортного комплексу, (45), 196. https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2025.45.196

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНОЕКОНОМІЧНІ ПИТАННЯ РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТНОГО КОМПЛЕКСУ