ВИЗНАЧЕННЯ СУТНОСТІ ТА СКЛАДУ МОТИВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2017.29.0.122Ключові слова:
мотивація, потенціал, мотиваційний потенціал підприємства, ресурсиАнотація
У статті розглядаються основні підходи до визначення сутності та складу мотиваційного потенціалу підприємства. Метою дослідження є встановлення сутності, елементів і характеристик мотиваційного потенціалу, а також формулювання основного підходу до визначення рівня мотиваційного потенціалу підприємства. У роботі використані методи логічного та порівняльного аналізу, метод узагальнення, проблемно-аналітичний підхід, що дозволили визначити ключові параметри мотиваційного потенціалу підприємства, можливі напрями його дослідження. Як основний результат роботи пропонується тлумачення сутності мотиваційного потенціалу підприємства як узагальнювальної динамічної характеристики внутрішніх ресурсів підприємства й зусиль їх оптимального використання у процессі реалізації функції мотивування. Розвинена структурна декомпозиція мотиваційного потенціалу підприємства шляхом відокремлення його складників на ресурсному (мотиваційний інструментарій, мотивуючий апарат управління, матеріальні та нематеріальні ресурси мотивування) й аспектному рівнях. Передбачається, що чисельна оцінка потенціалів на кожному рівні дозволить провести оцінювання мотиваційного потенціалу всього підприємства і стане підставою для розроблення відповідних управлінських рішень з метою реалізації функції мотивування.
Результати роботи можуть бути використані як рекомендації для оцінювання мотиваційного потенціалу підприємства, що сприятиме визначенню стратегічно важливих аспектів управління персоналом на основі поєднання можливості й готовності працівників і керівництва підприємства до взаємного погодження цілей, інтересів, основних методів управління.