УДОСКОНАЛЕННЯ СТРУКТУРИ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ АВТОТРАНСПОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВ
DOI:
https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2019.33.0.84Ключові слова:
управління, рівні, організаційна структура, матрична модель, функції, вертикальні й горизонтальні зв’язкиАнотація
Розглянуто підходи до побудови організаційних структур управління підприємств: традиційний і за умови стратегічного управління. У диверсифікаційному підприємстві у випадку першого підходу застосовується трирівнева організаційна структура управління, у разі стратегічного управління вчені пропонують чотирирівневу структуру. В одному підприємстві не може бути дві організаційні структури управління.
Метою статті є усунення цієї суперечності. Треба запропонувати модель такої структури, яка дозволяла б одночасно вирішувати завдання поточного та стратегічного управління без шкоди для якості рішень. Звісно ж, що це можливо в межах моделі матричної організаційної структури управління.
Виникнення невідповідності між розглянутими моделями структур управління пов’язано зі збільшенням обсягу та складності робіт, які повинні виконувати функціональні підрозділи – структурні підрозділи управління виробництвом, персоналом, фінансами і т. п. В умовах поточного управління ці функції виконують підрозділи верхнього рівня структури. У процесі стратегічного управління частину функціональних робіт можна перенести на другий рівень управління. Залежно від обсягу цих робіт у СОБ може бути один або кілька менеджерів. Вони по горизонталі підкоряються лінійному керівнику, по вертикалі – функціональному керівнику першого рівня. Стратегічні завдання підприємства розподіляються між СОБ, керівники яких спільно зі своїми менеджерами розробляють пропозиції щодо їх виконання. Можливість реалізації цих пропозицій у частині забезпечення ресурсами узгоджується з керівниками функціональних підрозділів. Пакет цих пропозицій функціональні керівники доводять до відома вищого керівника підприємства. Остаточно, після всіх узгоджень, складається стратегічний план розвитку підприємства.Посилання
Ansoff, I. (1989). Strategicheskoe upravlenie [Strategic Management]. Mosсow: Ekonomika [in Russian].
Lukichova, L. I. (2011). Upravlenie organizaciej: ucheb. posobie dlja studentov vuzov [Management of the organization]. Mosсow: Izdatel’stvo «Omega –L» [in Russian].
Akimova, T. A. (2003). Teorija organizacii: Ucheb. posobie dlja vuzov. [Organization Theory]. Mosсow: ONITI-DANA [in Russian].
Radukin, V. P., Ojner, K. F., Semyashkin, F. I. et al. (1986). Osnovy upravlenija: ucheb. dlja vuzov [Basics of management]. Mosсow: Vussh. Shk [in Russian].
Milner, B. Z. (1999). Teorija organizacii: Uchebnik [Organization Theory]. Moscow: IFRA-M [in Russian].
Meskon, M., Albert, M. & Hedouri, F. Osnovy menedzhmenta [Fundamentals of Management]. Mosсow: DELO [in Rusian].
Kuz`min, O. Ye. & Mel`nyk, O. G. (2003). Osnovy menedzhmentu: Pidruchnyk [Fundamentals of Management]. Kyiv: Akadem. Vydav [in Ukrainian].
Rumjanceva, Z. P. (2011). Obshhee upravlenie organizaciej. Teorija i praktika: Uchebnik [General management of the organization. Theory and practice]. Mosсow: Infra [in Russian].
Hamel, G. & Prahalad, K. K. (2002). Konkurencija za budushhee. Sozdanie rynkov zavtrashnego dnja [Competition for the future. Creating markets of tomorrow]. Mosсow: Olimpik – Biznes [in Russian].