УДОСКОНАЛЕННЯ СТРУКТУРИ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ АВТОТРАНСПОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • V. SHYNKARENKO Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Я.Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0702-9781
  • S. R. DIMITRAKIEVA Технічний Університет Варни, вул. Студентська, 1, м. Варнa, Болгарія, 9010, Bulgaria

DOI:

https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2019.33.0.84

Ключові слова:

управління, рівні, організаційна структура, матрична модель, функції, вертикальні й горизонтальні зв’язки

Анотація

Розглянуто підходи до побудови організаційних структур управління підприємств: традиційний і за умови стратегічного управління. У диверсифікаційному підприємстві у випадку  першого підходу застосовується трирівнева організаційна структура управління, у разі стратегічного управління вчені пропонують чотирирівневу структуру. В одному підприємстві не може бути дві організаційні структури управління.

Метою статті є усунення цієї суперечності. Треба запропонувати модель такої структури, яка дозволяла б одночасно вирішувати завдання поточного та стратегічного управління без шкоди для якості рішень. Звісно ж, що це можливо в межах моделі матричної організаційної структури управління.

Виникнення невідповідності між розглянутими моделями структур управління пов’язано зі збільшенням обсягу та складності робіт, які повинні виконувати функціональні підрозділи – структурні підрозділи управління виробництвом, персоналом, фінансами і т. п. В умовах поточного управління ці функції виконують підрозділи верхнього рівня структури. У процесі  стратегічного управління частину функціональних робіт можна перенести на другий рівень управління. Залежно від обсягу цих робіт у СОБ може  бути один або кілька менеджерів. Вони по горизонталі підкоряються лінійному керівнику, по вертикалі – функціональному керівнику першого рівня. Стратегічні завдання підприємства розподіляються між СОБ, керівники яких спільно зі своїми менеджерами розробляють пропозиції щодо їх виконання. Можливість реалізації цих пропозицій у частині забезпечення ресурсами узгоджується з керівниками функціональних підрозділів. Пакет цих пропозицій функціональні керівники доводять до відома вищого керівника підприємства. Остаточно, після всіх узгоджень, складається стратегічний план розвитку підприємства.

Біографії авторів

V. SHYNKARENKO, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Я.Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

доктор економічних наук, професор, кафедра управління та адміністрування

S. R. DIMITRAKIEVA, Технічний Університет Варни, вул. Студентська, 1, м. Варнa, Болгарія, 9010

доктор економіки та управління, професор, професор кафедри промислового менеджменту

Посилання

Ansoff, I. (1989). Strategicheskoe upravlenie [Strategic Management]. Mosсow: Ekonomika [in Russian].

Lukichova, L. I. (2011). Upravlenie organizaciej: ucheb. posobie dlja studentov vuzov [Management of the organization]. Mosсow: Izdatel’stvo «Omega –L» [in Russian].

Akimova, T. A. (2003). Teorija organizacii: Ucheb. posobie dlja vuzov. [Organization Theory]. Mosсow: ONITI-DANA [in Russian].

Radukin, V. P., Ojner, K. F., Semyashkin, F. I. et al. (1986). Osnovy upravlenija: ucheb. dlja vuzov [Basics of management]. Mosсow: Vussh. Shk [in Russian].

Milner, B. Z. (1999). Teorija organizacii: Uchebnik [Organization Theory]. Moscow: IFRA-M [in Russian].

Meskon, M., Albert, M. & Hedouri, F. Osnovy menedzhmenta [Fundamentals of Management]. Mosсow: DELO [in Rusian].

Kuz`min, O. Ye. & Mel`nyk, O. G. (2003). Osnovy menedzhmentu: Pidruchnyk [Fundamentals of Management]. Kyiv: Akadem. Vydav [in Ukrainian].

Rumjanceva, Z. P. (2011). Obshhee upravlenie organizaciej. Teorija i praktika: Uchebnik [General management of the organization. Theory and practice]. Mosсow: Infra [in Russian].

Hamel, G. & Prahalad, K. K. (2002). Konkurencija za budushhee. Sozdanie rynkov zavtrashnego dnja [Competition for the future. Creating markets of tomorrow]. Mosсow: Olimpik – Biznes [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-14

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВ ТРАНСПОРТУ