DOI: https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2018.32.0.30

ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОМ ВЗАЄМОДІЇ НА ОСНОВІ КОНЦЕПЦІЇ ЖИТТЄЗДАТНИХ СИСТЕМ

I. FEDOTOVA

Анотація


В статті розглядаються основні інструменти управління маркетингом взаємодії підприємства з різними партнерами. Дослідження управління маркетингом взаємодії на підприємствах має важливість як в теоретичному, так і в практичному відношенні. Метою дослідження є удосконалення теоретичних засад формування системи загального управління маркетингом взаємодії підприємства з основними групами суб’єктів взаємовідносин, який би враховував взаємини з всіма групами партнерів підприємства. Запропоновано модель системи управління маркетингом взаємодії підприємства на базі методичного апарату кібернетичного моделювання життєздатних систем. Система управління маркетингом взаємодії  підприємства представлена у вигляді суб’єкта (метасистеми) та об’єкта управління (операційного елементу), який запропонований у вигляді процесів управління маркетингом взаємодії з основними групами партнерів. Представлено систему міжфірмової взаємодії, що відображає формування індивідуальних взаємин з конкретним партнером. Це дозволяє координувати взаємини підприємства з кожною групою партнерів, забезпечити життєздатні засоби розвитку та підтримки довгострокових ділових відносин, отримувати синергетичний ефект від взаємодії з партнерами. Система загального управління маркетингом взаємодії підприємства з партнерами може застосовуватися для будь-яких підприємств і організацій. Це дозволяє координувати взаємини підприємства з кожною групою партнерів, забезпечити життєздатні засоби розвитку та підтримки довгострокових ділових відносин, отримувати синергетичний ефект від взаємодії з партнерами.

Ключові слова


маркетинг взаємодії; взаємовідносини; партнер; суб’єкти взаємодії; система управління; життєздатна система; управління взаємовідносинами

Повний текст:

PDF

Посилання


Narodytskyi, Y. (2010). Upravlenie vzaimootnosheniyami s partnerami (PRM) [Partner Relationship Management (PRM)]. Finansovaya gazeta – Financial newspaper, 16, 45-49. [in Russian].

Newell, F. (2004). Pochemu ne rabotayut sistemy CRM. Upravlenie otnosheniyami s klientami: kak dobit’sya uspekha, pozvoliv klientam upravlyat’ otnosheniyami s vashey kompaniey [Why do not the CRM systems work? Customer Relationship Management: How to succeed by allowing customers to manage relationships with your company]. Moscow: Dobraia kniga. [in Russian].

Payne, A. (2007). Rukovodstvo po CRM: put’ k sovershenstvovaniyu menedzhmenta [Handbook of CRM: Achieving Excellence in Customer Management]. Minsk: Grevtsov Pablisher. [in Russian].

Noland, Ch. (2003). Beyond Strategic Sourcing: Strategic Supplier Relationship Management. ISM’s 88th Annual International Supply Management Conference. Nashville: Print House, 45-51.

Egan, J. (2008). Marketing vzaimootnosheniy. Analiz marketingovykh strategiy na osnove vzaimootnosheniy [Relationship Marketing: Exploring Relational Strategies in Marketing]. Moscow: YuNITI-DANA. [in Russian].

Kotler, P. (2006). Marketing menedzhment. Ekspress-kurs [Marketing management. Express course]. St. Petersburg: Piter. [in Russian].

Morgan, R.M. & Hunt, Sh. D. (2004). Teoriya priverzhennosti i doveriya v marketinge vzaimootnosheniy [Theory of Commitment and Trust in Relationship Marketing]. Rossyiskyi zhurnal menedzhmenta – Russian Management Journal, 2, 2, 73-110. [in Russian].

Shynkarenko, V.G. & Fedotova, I.V. (2012). Marketynh vzaiemovidnosyn ATP z osnovnymy partneramy [Relationship Marketing of the MTE with main partners]. Kharkiv: KhNAHU. [in Ukrainian].

Gummesson, E. (2001). Total Relationship Marketing; Rethinking Marketing Management: From 4Ps to 30 Rs. London: Woburn.

Ritter, T., Wilkinson, I.F. & Johnston, W.J. (2004). Managing in complex business networks, Industrial Marketing Management, 33 (3), 175-183, http://doi.org/10.1016/j.indmarman.2003.10.016.

Kushch, S.P. & Afanasiev, A.A. (2004). Marketingovye aspekty razvitiya mezhfirmennykh setey: rossiyskiy opyt [Marketing aspects of the development of intercompany networks: Russian experience]. Rossiyskiy zhurnal menedzhmenta – Russian Management Journal, 1, 33–52. [in Russian].

Isaeva, E.V. (2010). Metodologiya effektivnogo razvitiya vzaimootnosheniy v protsesse integratsii malogo biznesa v rynochnoe prostranstvo [Methodology of effective development of relationships in the process of integrating small business into the market space]. Extended abstract of Doctor’s thesis. St. Petersburg. [in Russian].

Zineldin, М. (2003). IT and Total Relationship Management (TRM) a new marketing management perspective [Electronic resource]. Retrieved from: http://tvvlibrary.narod.ru/papers/2003/05.htm#_ftn1.

Fedotova I.V. (2015). Systema zahalnoho upravlinnia vzaiemovidnosynamy pidpryiemstva z osnovnymy partneramy [Total relationship management system of enterprise with main partners]. Ekonomika transportnoho kompleksu – Economics of the transport complex, 26, 37-49. [in Ukrainian].

Gillett, A.G. (2016). Multiple relationships with multiple stakeholders: the scope of relationship marketing for public services , Journal of Services Research, 16(2), 1-28.

Christopher, M. Payne, A. & Ballantyne, D. (eds.). (2002). Relationship Marketing: Creating Stakeholder Value. Oxford: Butterworth-Heinemann.

Stone, M., Woodcock, N. & Machtynger, L. (2000). Customer relationship marketing : get to know your customers and win their loyalty. London: Kogan Page in association with Marketing magazine.

Shynkarenko, V.G. (2013). Ob’ekt marketynhovoi deiatelnosty predpryiatyia [Object of an enterprise marketing activity]. Ekonomika transportnoho kompleksu – Economics of the transport complex, 22, 82-97. [in Russian].

Beer, S. (2005). Mozg firmy [The Brain of the Firm]. Moscow: URSS.

Puche, J., Ponte Blanco, B., Costas, J., Pino, R. & de la Fuente, D. (2016). Systemic approach to supply chain management through the viable system model and the theory of constraints. Production Planning & Control, 27 (5), 421-430.

Rios, J.P. (2010). Models of organizational cybernetics for diagnosis and design. Kybernetes, 39, 9/10, 1529-1550.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Народицкий И. Управление взаимоотношениями с партнерами (PRM) / И. Народицкий // Финансовая газета. – 2010. – Вып. № 16. – С. 45-49.


Ньюэлл Ф. Почему не работают системы CRM. Управление отношениями с клиентами: как добиться успеха, позволив клиентам управлять отношениями с вашей компанией / Ф. Ньюэлл; пер. с англ. – М: Добрая книга, 2004. – 365 с.


Пейн Э. Руководство по CRM: путь к совершенствованию менеджмента / Э. Пейн. – Минск : Гревцов Паблишер, 2007. – 384 с.


Noland Ch. Beyond Strategic Sourcing: Strategic Supplier Relationship Management / C. Noland // ISM’s 88th Annual International Supply Management Conference, Nashville, May 2003. – Nashville : Print House, 2003. – P. 45-51.


Иган Дж. Маркетинг взаимоотношений. Анализ маркетинговых стратегий на основе взаимоотношений / Дж. Иган. – 2-е изд. – Москва : ЮНИТИ-ДАНА, 2008. – 375 с.


Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс / Ф. Котлер ; пер. с англ. – 2-е изд. – Санкт-Петербург : Питер, 2006. – 464 с.


Морган Р. Теория приверженности и доверия в маркетинге взаимоотношений / Р. Морган, Ш. Хант // Российский журнал менеджмента. – 2004. – Том 2. – № 2. – С. 73-110.


Шинкаренко В. Г. Маркетинг взаємовідносин АТП з основними партнерами / В. Г. Шинкаренко, І. В. Федотова. – Харків: ХНАДУ, 2012. – 232 с.


Gummesson E. Total Relationship Marketing; Rethinking Marketing Management: From 4Ps to 30 Rs / E. Gummesson. – London : Woburn, 2001. – 350 p.


Ritter T. Managing in complex business networks / T. Ritter, I.F.Wilkinson, W.J. Johnston // Industrial Marketing Management. – 2004. – № 33 (3). – P. 175-183.


Кущ С. П. Маркетинговые аспекты развития межфирменных сетей: российский опыт / С. П. Кущ, А. А. Афанасьев // Российский журнал менеджмента. – 2004. – № 1. – С. 33–52.


Исаева Е. В. Методология эффективного развития взаимоотношений в процессе интеграции малого бизнеса в рыночное пространство : автореф. дис. ... д-ра экон. наук : спец. 08.00.05 / Е. В. Исаева. – Санкт-Петербург, 2010. – 40 с.


Zineldin М. IT and Total Relationship Management (TRM) a new marketing management perspective [Electronic resource] / М. Zineldin // Библиотека книг и статей профессора В. В. Трофимова. – Режим доступу до журн.: http://tvvlibrary.narod.ru/papers/2003/05.htm#_ftn1.


Федотова І.В. Система загального управління взаємовідносинами підприємства з основними партнерами / І.В. Федотова // Економіка транспортного комплексу: збірник наукових праць. – 2015. – Вип. 26. – С. 37-49.


Gillett A.G. Multiple relationships with multiple stakeholders: the scope of relationship marketing  for public services / A.G. Gillett // Journal of Services Research. – 2016. – №16(2). – Р. 1-28.


Christopher M. Relationship Marketing: Creating Stakeholder Value / M. Christopher, A. Payne, D. Ballantyne (eds.). – Oxford : Butterworth-Heinemann, 2002. – 264 р.


Stone M. Customer relationship marketing: get to know your customers and win their loyalty / Merlin Stone, Neil Woodcock, Liz Machtynger. London: Kogan Page in association with Marketing magazine, 2000. 228


Шинкаренко В. Г. Объект маркетинговой деятельности предприятия / В. Г. Шинкаренко // Економіка транспортного комплексу. – 2013. – Вип. 22. – С. 82-97.


Бир Ст. Мозг фирмы / Ст. Бир. – Москва: УРСС, 2005. – 416 с.


Puche J. Systemic approach to supply chain management through the viable system model and the theory of constraints / Puche Julio, Ponte Blanco Borja, Costas José, Pino Raúl, de la Fuente David // Production Planning & Control. –2016. – № 27 (5). – Р. 421-430.


Rios J.P. Models of organizational cybernetics for diagnosis and design / J.P. Rios // Kybernetes. – 2010. – Vol 39. – №9/10. – Р. 1529-1550.