ІНТЕГРАЛЬНА ОЦІНКА РІВНЯ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • N. BOCHAROVA Харківський національний автомобільно-дорожній університет http://orcid.org/0000-0003-4371-0187
  • A. SHCHEPILINA Харківський національний автомобільно-дорожній університет

DOI:

https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2018.31.0.45

Ключові слова:

корпоративна соціальна відповідальність, зовнішня та внутрішня діяльність, підприємство, стейкхолдери, двовимірна матриця, рівень розвитку КСВ

Анотація

Досліджено існуючі методики оцінки рівня корпоративної соціальної відповідальності на підприємствах. Вдосконалено піраміду КСВ. Проведено порівняльний аналіз піраміди КСВ із пірамідою ієрархії потреб А. Маслоу. Надано характеристику видів корпоративної соціальної відповідальності. Набула подальшого розвитку система показників оцінки рівня КСВ на підприємстві. Запропоновано поділ показників за зовнішнім та внутрішнім напрямами діяльності підприємства. Особливістю запропонованої оцінки є те, що найважливішу роль відіграють зацікавлені сторони, що робить методику оцінювання більш об’єктивною, ніж існуючі.  Використано метод радару для розрахунку інтегрального показника – це дозволяє зобразити отримані результати оцінювання рівня корпоративної соціальної відповідальності графічно. Наведено двовимірну матрицю оцінювання рівня КСВ. Двовимірна матриця включає дев’ять секторів, де наведено розподіл рівнів від низького до високого рівня розвитку. Розроблено характеристику кожного сектора двовимірної матриці. Таким чином, запропоновано методику інтегрального оцінювання рівня КСВ на підставі системи частинних показників, що визначаються за допомогою опитування зацікавлених сторін. Такий підхід дозволить проводити оцінювання рівня корпоративної соціальної відповідальності для підприємств різних напрямів діяльності. Запропоновану методику апробовано на підприємстві ТОВ «ВІТАЛ». За результатами розрахунків рівень КСВ на підприємстві оцінено як високий рівень розвитку корпоративної соціальної відповідальності.

Біографії авторів

N. BOCHAROVA, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

кандидат економічних наук, доцент, кафедра управління та адміністрування

A. SHCHEPILINA, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

студентка факультету управління та бізнесу

Посилання

Friedman, М. (1970). The Social Responsibility of Business is to increase its Profit. New York Times Magazine, 13, 122–126. [in English].

Carroll, A.B. (1991). The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons. 34 (4), 39-48 [in English].

Goydic, A.P. (2015). Razvitie metodov ocenki korporativnoj social’noj otvetstvennosti rossijskih komanij [Development of methods for assessing the corporate social responsibility of Russian companies]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow [in Russian].

Goncharov, S.F. (2006). Korporativnaya social’naya otvetstvennost’ [Corporate Social Responsibility]. Moscow: Dashkov i К° [in Russian].

Golyshev, I.D. (2013). Uchet pokazatelej korporativnoj social’noj otvetstvennosti v upravlenii marketingovoj deyatel’nost’yu [Accounting the indicators of corporate social responsibility in the marketing activities management]. Vestn. YUUrGU - Messenger UUrGU, 3, 116-121 [in Russian].

Vorona, О.V. (2010). Metodichnі pіdhodi do ocіnki rіvnya socіal’noї vіdpovіdal’nostі [Methodological approaches to assess the level of social responsibility]. Vіsnik ekonomіki transportu і promislovostі [Bulletin of the Economy of Transport and Industry], 30, 127-133 [in Ukrainian].

Berezіna, О.U. (2012). Kіl’kіsna ocіnka socіal’noї vіdpovіdal’nostі korporacіj [Quantitative assessment of corporate social responsibility]. Vіsnik Ukraїns’koї akademії bankіvs’koї spravi [Bulletin of the Ukrainian Academy of Banking], 1(32), 97-101 [in Ukrainian].

Hlevic’ka, Т.B. (2014). Metodichnij pіdhіd do ocіnki efektivnostі korporativnoї socіal’noї dіyal’nostі pіdpriєmstv na іntegrativnіj platformі [Methodical approach to the assessment of the effectiveness of corporate social activities of enterprises based on the integrative platform]. Strategіya ekonomіchnogo rozvitku Ukraїni [Strategy of economic development of Ukraine], 34, 135-141 [in Ukrainian].

Buyan, О.Ya. (2012). Pіdhodi do ocіnki efektivnostі korporativnoї socіal’noї vіdpovіdal’nostі pіdpriєmstv v Ukraїn [Approaches to the assessment of the effectiveness of corporate social responsibility in Ukraine]. Vіsnik Dnіpropetrovs’kogo unіversitetu. Serіya «Ekonomіka» [Bulletin of Dnipropetrovsk University. Economics series], 6 (2), 159-165 [in Ukrainian].

Bocharova, N.А. & Shcepilіna, A.K. (2017). Pokazniki rіvnya rozvitku korporativnoї socіal’noї vіdpovіdal’nostі na avtotransportnomu pіdpriєmstvі [Indicators of the level of development of corporate social responsibility at the motor transport enterprises]. Ekonomіka transportnogo kompleksu [Economy of the transport complex], 30, 85-99 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-01

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНОЕКОНОМІЧНІ ПИТАННЯ РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТНОГО КОМПЛЕКСУ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають