ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ТРАНСПОРТНО-ЛОГІСТИЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ СПОЖИВАЧІВ

Автор(и)

  • O. KRYVORUCHKO Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0967-7379
  • N. POPOVA Харківський торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2797-6989

DOI:

https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2018.31.0.91

Ключові слова:

транспортно-логістичне обслуговування, якість транспортно-логістичного обслуговування споживачів, оцінка якості, якість ресурсів транспортно-логістичного обслуговування, якість системи транспортно-логістичного обслуговування

Анотація

Розглянуто існуючі підходи до оцінювання якості транспортно-логістичного обслуговування споживачів. Доведено, що використовувані показники характеризують у цілому систему логістичного обслуговування, подають загальну інформацію про відповідний рівень обслуговування; не акцентується увага на якості використаних ресурсів, окремих характеристиках процесу транспортно-логістичного обслуговування; не завжди оцінювання виконується з поглядів конкретних споживачів. Запропоновано теоретико-методичний підхід до оцінювання якості транспортно-логістичного обслуговування споживачів, який ґрунтується на розгляді ланцюжка її утворення «ресурси–система–процеси–результати», виходячи з визначення поняття якості як сукупності властивостей, характеристик (часу доставки, швидкості доставки, ритмічності обслуговування, збереження вантажів, гнучкості маршрутів тощо), що формується в результаті взаємопов’язаних видів діяльності, ресурсів і відповідної системи. Підхід передбачає встановлення показників, що спрямовані на оцінювання окремих характеристик процесу; враховується критичність відмови процесу транспортно-логістичного обслуговування для одержання запланованого результату та впливу неякісного функціонування процесу на реалізацію інших процесів. Розроблено методичне забезпечення визначення комплексного показника якості транспортно-логістичного обслуговування споживачів методом нечіткого логічного висновку на основі частинних показників, які спрямовані на оцінювання основних характеристик ресурсів, системи та процесу. Запропонований підхід дозволить одержати об’єктивну оцінку рівня якості транспортно-логістичного обслуговування споживачів, встановити найбільш критичні умови та своєчасно вжити необхідних заходів.

Біографії авторів

O. KRYVORUCHKO, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

доктор економічних наук, професор, кафедра управління та адміністрування

N. POPOVA, Харківський торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету

доктор економічних наук, доцент, кафедра маркетингу та торговельного підприємництва

Посилання

Krykavskyi, Ye.V. (2006). Lohistyka. Osnovy lohistyky [Logistics. Fundamentals of Logistics]. Lviv: Lvivska politekhnik [in Ukrainian].

Chukhrai, N. (2006). Lohistychne obsluhovuvannia. [Logistic service] Lviv: Lvivska politekhnika [in Ukrainian].

Dzhonson, D., Vud, D., Vordlou, D.& Merfi-ml. P. (2002). Sovremennaia logistika [Modern logistics].Moscow: Viliams [in Russian].

Bauersoks, Donald Dzh., Deivid, Dzh. Kloss (2005). Logistika: integrirovannaia tcep postavok [Logistics: the integrated chain of deliveries]. Moscow: Olimp-Biznes [in Russian].

Tishin, P.Ia. (2016). Logisticheskoe obsluzhivvnie kak instrument vliianiia na effektivnost biznesa [Logistic Service as Instrument of Influence on Efficiency of Business]. Vestnik IuUrGU. Seriia «Ekonomika i menedzhment» - Bulletin of JuUrGU. Series: Economics and management, 10, 1, 169-174 [in Russian].

Hryhorak, M. Yu., Karpun, O.V. (2010). Lohistychne obsluhovuvannia [Logistic service]. Nats. aviatsiinyi un-t [in Ukrainian].

Tankov, K.M. Leonova, Iu.O., Bakhuret, O.V. (2011). Lohistyka [Logistics]. Kharkiv: Kharkivskyi nats. ekonomichnyi un-t [in Ukrainian].

Mirotin, L. (2002) Transportnaia logistika [Transport logistics]. Moscow: Ekzamen [in Russian].

Stryzhychenko, K.A. (2008). Modeli upravlinnia transportno-lohistychnym obsluhovuvanniam pidpryiemstv torhovelnoi merezhi [Models of Managing Transport-Logistic Service of Enterprises of Trade Network]. Retrieved from: http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Vdie/2008_1_2/files/26.pdf [in Ukrainian].

Gadzhinskii, A. M. (2012). Logistika [Logistics]. Moscow: Dashkov i K°» [in Russian].

Mirotin, L.B. Tashbaev, Y.E., Kasenov, A.G. (2002). Logistika: obsluzhivanie potrebitelei [Logistics: Consumer Service]. Moscow: INFRA-M [in Russian].

Sergeev, V.I. (2014). Upravlenie tcepiami postavok. [Management of Delivery Chains]. Moscow: Iurait [in Russian].

Dybskaia, V.V., Zaitcev, E.I., Sergeev, V.I., Sterligova, A.N. at ee. (2004). Korporativnaia logistika. 300 otvetov na voprosy professionalov [Corporate Logistics. 300 Answers for the Questions of Professionals]. Moscow: Infra-M [in Russian].

Krivoruchko, O.N. (2017). Integrirovannye protcessy transportno-logisticheskogo obsluzhivaniia potrebitelei [Integrated Processes of Transport-Logistics Service of Consumers]. Ekonomіka transportnogo kompleksu: zbіrnik naukovikh pratc - Economics of the transport complex, 29, 86-99 [in Russian].

Kane, M.M., Ivanov, B.V., Koreshkov, V.N.& Skhirt-ladze, A.G. (2008). Sistemy, metody i instrumenty menedzhmenta kachestva [Systems, Methods and Instruments of Quality Management]. SPb.: Piter [in Russian].

Kryvoruchko, O.& Sukach, Yu.O. (2012). Menedzhment biznes-protsesiv avtotransportnykh pidpryiemstv [Management of Business Processes of Motor Transport Enterprises]. Kharkiv: KhNADU [in Ukrainian].

Mentzer, John T; Flint, Daniel J. and Hult, Tomas M. (2001). Logistics Service Quality as a Segment-Customized Process. The Journal of Marketing. 65 (4). 82-104 URL: http://www.jstor.org/stable/3203500.

Banerjee, Abhijit (2011). Principles and Advantages of Logistics Outsourcing. Knowledge Professionals and the Indian KPO Market, 2. 11-15.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-01

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВ ТРАНСПОРТУ